استوریج‌های اچ‌ پی ای به دو گروه اصلی ذخیره‌سازی فایلی (File Storage) و انکولوژر ذخیره‌سازی (Storage Enclosures) تقسیم می‌شوند که در این میان استوریج‌ها به چند گروه اصلی تقسیم می‌شوند که همگی در قالب استوریج‌های تمام فلش و هیبریدی در دسترس کاربران قرار دارند. در ادامه سه گروه اصلی محصولات اچ‌ پی ای را بررسی خواهیم کرد.

  • ذخیره‌سازی فایل

این استوریج‌ها بهترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی فایلی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران در اختیارشان قرار می‌دهند.

  • انکلوژرهای ذخیرهسازی (Storage Enclosures)

انکلوژرهای ذخیره‌سازی با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای رو به رشد کسب و کارهای کوچک به بازار عرضه شده‌اند که هر یک ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند.

  • HPE Alletra

HPE Alletra یک زیرساخت داده ابر بومی است که در ارتباط با عملیات ابری و برای مصرف درون سازمانی طراحی شده است. انعطاف‌پذیری معماری فوق اجازه می‌دهد مشکلی از بابت اجرای برنامه‌های کاربردی مختلف نداشته باشید و به دور از پیچیدگی‌های رایج مدیریت ذخیره‌سازی سنتی فعالیت‌های روزمره را انجام دهید. از استوریج‌های قدرتمند این گروه باید به HPE Alletra 5000، HPE Alletra 6000 و HPE Alletra 9000 اشاره کرد.

این استوریج‌‌های هیبریدی گزینه مناسبی برای پاسخ‌گویی به بارهای کاری هستند که نیازی به حافظه‌های تمام فلش ندارند. همچنین، گزینه خوبی در ارتباط با پشتیبان‌گیری ثانویه و برنامه‌های بازیابی پس از فاجعه هستند.

  • HPE Primera چه استوریج‌هایی هستند؟

با مجموعه‌ای از نوآوری‌های منحصر به‌فرد مبتنی بر هوش، کیفیت بالای سخت‌افزار و راه‌حل‌های نرم‌افزاری، تجربه یکپارچه و بی‌نظیری در ارتباط با میزبانی و ذخیره‌سازی داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این استوریج‌ها به شما تضمین می‌دهند که داده‌ها در پایدارترین حالت قرار دارند و بالاترین سطح از دسترس‌پذیری به داده‌ها را با کمترین تاخیر در اختیار دارید.

به‌طور کلی، استوریج‌های این گروه عملیات خواندن و نوشتن را با تجزیه و تحلیل‌های پیش‌گویانه دقیق‌تر و ساده‌تر می‌کنند و با انتقال بارهای کاری روی آرایه‌های فلش، زیرساخت‌های همگرا و ابر عمومی را با بالاترین سرعت ممکن در دسترس‌تان قرار می‌دهند. از محصولات قدرتمند این سری باید به HPE Primera 600 Storage (HPE Primera A630: 250 TiB-SSD) و نمونه‌های مشابه اشاره کرد.

  • HPE XP8

استوریج‌های این گروه راهکار جامعی برای محافظت از داده‌ها و مدیریت تکثیر به منظور دسترس‌پذیری، انطباق و چابکی در دسترسی به داده‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. برای این منظور، استوریج از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای راهنمایی کاربران در ارتباط با ایجاد خط‌مشی و گردش کار مناسب به منظور خودکارسازی تکثیر و مدیریت داده‌ها استفاده می‌کند. یکی از مزایای درخشان استوریج‌های این گروه هیبریدی بودن آن‌ها است، بنابراین در زمینه استفاده از حافظه SSD یا هاردیسک با مشکل خاصی روبرو نیستید. از محصولات قدرتمند این گروه باید به HPE XP8 Hybrid Storage Array و HPE XP8 All Flash Storage Array اشاره کرد.

  • HPE MSA

استوریج‌های معروف اچ‌پی‌ای در بازار ایران هستند که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها قرار دارند. این استوریج‌ها به کاربران اجازه می‌دهند به جدیدترین فناوری‌های مرتبط با کلاستربندی و آرایه‌سازی فضای ذخیره‌سازی دسترسی پیدا کنند. نسل ششم این استوریج‌ها (HPE MSA Gen 6) سهولت، سرعت و مقرون به صرفه بودن، در کنار قابلیت اطمینان در کلاس سازمانی و پشتیبان‌گیری ابری بدون دردسر را ارائه می‌کنند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای مشاغل کوچک و متوسط هستند. از محصولات قدرتمند این سری باید به HPE MSA 2062، HPE MSA 2060، HPE MSA 1060 و نمونه‌های مشابه اشاره کرد.

hpe storage

استوریج‌های اچ‌پی عمدتا به دلیل ارائه قابلیت‌های زیر مورد توجه قرار دارند:

  • به کارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی

امروزه به ندرت محصول طراز اولی در دنیای شبکه را پیدا می‌کنید که از مزایای درخشان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده نکرده باشد. استوریج‌های ا‌چ‌پی به منظور بهینه‌سازی عملکرد استوریج در پاسخ‌گویی به بارهای کاری دیگر بر مبنای حدس و گمان کار نمی‌کنند و به جای آن بر مبنای خودکارسازی و تحلیل‌های هوشمندانه کار می‌کنند. دستاورد این تلاش ارزشمند، استفاده بهینه و منطقی از منابع استوریج، شناسایی زودهنگام تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها و انتقال به موقع داده‌ها به لبه یا ابر است.

  • امکان پیاده‌سازی ابری بومی و درون سازمانی را امکان‌پذیر می‌کنند

یکی از مشکلات بزرگ شرکت‌ها عدم اطمینان به زیرساخت‌های ابری است. متاسفانه، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری در زمینه ارائه قابلیت‌های پشتیبان‌گیری و محافظت از اطلاعات کاربران خط‌مشی‌های مشخصی ندارند و هر یک بر مبنای استانداردهای خاص خود این کار را انجام می‌دهند. به طوری که در برخی موارد، ارائه‌دهنده ابر در خدمات خود به این نکته اشاره دارد که مسئولیت پشتیبان‌گیری از اطلاعاتی که روی ابر میزبانی می‌شود بر عهده خود مشتری است.

اچ‌پی به شرکت‌ها پیشنهاد می‌کند برای خلاص شدن از چنین مشکلاتی ابرهای درون سازمانی را تعریف کنند. ابرهایی که اجازه می‌دهند کنترل کاملی روی داده‌ها و زیرساخت‌ها بومی داشته باشید، به شکل خودکار استوریج را مدیریت کنید و در صورت لزوم به بهترین شکل به مقیاس‌پذیر آن بپردازید.

  • در هر مکانی از رویکرد فناوری اطلاعات به عنوان سرویس (IT as-a-service) استفاده کنید

استوریج‌های اچ‌پی به کاربران اجازه می‌دهند با خودکارسازی، یکپارچه‌سازی و پیاده‌سازی ابر مفهوم بزرگ فناوری اطلاعات را در قالب یک سرویس در اختیار داشته باشند تا چابکی و بهره‌وری کارمندان افزایش پیدا کند و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها به وجود آید.

شایان ذکر است سرورهای شرکت ایده آل شبکه، با گارانتی ایده آل در بازار عرضه می گردد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از محصولات این شرکت به صفحه تماس با ما مراجعه نموده و با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi